Owoce ostatnio są kontrowersyjnym tematem, dlatego już na wstępie warto zaznaczyć, że nie ma się czego obawiać – owoce są pełne witamin, minerałów i związków bioaktywnych pozytywnie wpływających na nasze zdrowie i sylwetkę.

strawberry-629180_1280

Nawet podczas redukcji tkanki tłuszczowej nie warto rezygnować z owoców.

Włączenie ich do diety może wspomagać odchudzanie dzięki wysokiej gęstości odżywczej – dostarczamy niewielką ilość kalorii, a jednocześnie sporo witamin, minerałów, a także flawonoidów i błonnika. Tym bardziej, że zaczął się sezon na jedne z najzdrowszych owoców – truskawki!

350g truskawek to zaledwie 100kcal (2g białka, 1g tłuszczu, 19g węglowodanów), a dostarczają sporo potasu, wapnia, magnezu, żelaza, witamin z grupy B i witaminę C.

Owoce te mają bardzo wysoki potencjał antyoksydacyjny, co oznacza, że włączenie truskawek do jadłospisu wpływa pozytywnie na nasze zdrowie i profilaktykę wielu chorób.

Warto wybierać dojrzałe, czerwone truskawki, w których znajdziemy najwięcej prozdrowotnych związków. Aby zachować jak najwięcej wartości odżywczych, najlepiej umyć je pod wodą, urwać szypułkę i zjadać bez większego przetwarzania. Doskonale komponują się z deserami, galaretkami, owsianką, kaszą jaglaną, w sałatkach, omletach czy koktajlach.

Warto truskawki umieścić w swoim jadłospisie i korzystać z ich orzeźwiającego smaku, a także potencjału zdrowotnego.