Podczas komponowania zawartości swojego talerza warto zadbać o to, aby pojawiło się na nim wiele kolorów. Jedzenie nie musi pełnić jedynie formy dostarczenia energii, ale także może być niezłą zabawą – próbowanie nowych potraw, łączenie ciekawych smaków, talerze pełne barw.

kolorowa dieta

Nie od dziś wiadomo, że jemy także oczami, dlatego warto poświęcić minutę dłużej, aby zaaranżować danie na ładnym talerzu i przyozdobić je kolorowymi dodatkami. Dzięki temu posiłek będzie dużo bardziej atrakcyjny, a my odczujemy większą przyjemność z jedzenia. Zwykły omlet będzie się dużo lepiej prezentował z owocami, startą czekoladą i wiórkami kokosowymi, a ponury ryż z kurczakiem będzie zupełnie inaczej wyglądał w towarzystwie kurkumy, kolorowej papryki czy liści bazylii.

Przyprawy także dbają o różnorodność kolorów w naszej diecie – żółta kurkuma, czerwona papryka, aromatyczny cynamon, czy pieprz kolorowy nadadzą naszym daniom nie tylko ciekawych smaków i kolorów, ale także pozytywnie wpłyną na nasz organizm poprzez swoje prozdrowotne właściwości.

Warto wiedzieć, że kolorowe warzywa i owoce nie tylko cieszą oko, ale dostarczają wielu substancji o właściwościach antyoksydacyjnych, przeciwzapalnych czy antynowotworowych. I tak, mamy przykładowo pomidory bogate w likopen (związek, który posiada silne właściwości antyoksydacyjne, przez co obniża ryzyko zachorowania na raka, zmniejsza ryzyko rozwoju chorób układu krążenia i obniża ciśnienie krwi u osób z nadciśnieniem), winogrona, które są źródłem resweratrolu (związek o właściwościach przeciwutleniających, który chroni przed chorobami układu krążenia i nowotworami), czy chociażby kiwi, które jest wartościowym źródłem witaminy C, pozytywnie wpływa na gospodarkę lipidową i poprawia trawienie.

Zbliża się najlepszy sezon jeśli chodzi o kolorowe warzywa i owoce – szparagi, truskawki, maliny, groszek, cukinia, młoda marchew i wiele innych. Wykorzystajmy to!